Ana Sayfa
DİLİMİZİ KORUYALIM, ONA SAHİP ÇIKALIM
TÜRK DİLİ SEVDALILARININ BULUŞMA YERİ
Cevap Gönder
?ehr-i Ramazan
Site Sorumlusu

Kayıt: 29 Ekm 2004
Bildiriler: 1514
Şehir: Frankfurt
Alıntıyla Cevap Gönder
Alıntı:

----- Original Message -----
From: xxxxx
To: tahmel@hotmail.com
Sent: Monday, September 01, 2008 7:18 PM
Subject: Rica

Hocam sizden bir ricam olacak. Lütfen ?ehri ramazan sözünü açyklarmysnyz?

Çok te?ekkür ederim.



Bu konuda daha öncede bir istek olmu?tu. Vaktim olmady?yndan cevaplayamamy?tym. ?imdi günün anlamyna da uymasy nedeniyle kysaca açyklamaya çaly?aca?ym.

?ehr-i ramazan sözcü?ünün açyklamasy yapylyrken dü?ülen (kimilerince) yanylgynyn nedeni, "?ehr" sözcü?ün iki ayry dilde (Arapça ve Farsça) yazyly?larynyn ayny ama anlamlarynyn farkly oldu?unun bilinmemesinden kaynaklanmaktadyr.

Dilimize yerle?mi? olan ve yaygyn olarak kullanylan "?ehr" yani "?ehir" sözcü?ü Farsçadyr. Kullanymy yaygyn oldu?undan bu sözcük duyuldu?unda do?al olarak ilk akla gelen de “?ehir, kent, belde, il” anlamlarydyr. Dolayysyyla “?ehr-i ramazan” tamlamasy bu anlam do?rultusunda “Ramazan(yn) ?ehri” olarak açyklamaya çaly?ylmaktadyr. Oysa bu yanly?tyr.

“?ehr” sözcü?ü Arapça kar?yly?yyla de?erlendirilmelidir. Arapçada, ayyn gökte hilal ?eklinde do?masy, dolunay olmasy, tekrar hilal ?eklinde küçülüp batmasy ve tekrar do?masy syrasynda geçen süreye denir. Yani bir aylyk (yirmi dokuz ya da otuz gün) zaman dilimidir.

Sonuç olarak, kysaca “ay” anlamyna gelen Arapça “?ehr” sözcü?ü, Yslâm’yn be? temel esasyndan biri olan orucun tutuldu?u ayyn adyyla (ramazan) birle?erek özel bir isim olu?turmu?tur.

?ehr-i ramazan” yani “Ramazan ayy

Saygylarymla

_________________
BİRİMİZ HEPİMİZ, HEPİMİZ DİLİMİZ İÇİN. tm
Kullanıcı kimliğini gösterTahsin MELAN tarafından gönderilen tüm bildirileri bulÖzel bildiri gönderE-mek gönderKullanıcının web sitesini ziyaret et
Türk Dili Sevdalısı

Kayıt: 03 Ekm 2004
Bildiriler: 138
Alıntıyla Cevap Gönder
Allah razı olsun Tahsin Bey kardeşim. Bu güzel açıklamanız çok yerinde oldu. Bunu birilerine anlatmaya çalışıyor ama zorlanıyordum. Aynen dediğiniz gibi oluyor. Ramazan şehri diyorlar ve kendilerince şehirlerin bu ayda kutsal olmasından falan söz ediyorlar. Bir türlü öyle olmadığını anlatamıyordum. En azından artık gidin orada okuyun diyerek yazınıza yönlendirme şansım olacak.

Ellerinize sağlık.
Kullanıcı kimliğini gösterEbubekir U. tarafından gönderilen tüm bildirileri bulÖzel bildiri gönder
Türk Dili Sevdalısı

Kayıt: 03 Ekm 2004
Bildiriler: 104
Alıntıyla Cevap Gönder
Hocam ellerinize sağlık. İtiraf ediyorum ben de yanlış bilenlerdenim. Bu güzel açıklamanız için candan teşekkür ediyorum.

Saygılarımla
Kullanıcı kimliğini gösterH. Ergenç tarafından gönderilen tüm bildirileri bulÖzel bildiri gönder
Türk Dili Sevdalısı

Kayıt: 02 Eyl 2007
Bildiriler: 21
Şehir: Ankara
Alıntıyla Cevap Gönder
İtiraf etmeliyim ki ben de bu kadar ayrıntıdan habersizdim. Çok teşekkürler.
Kullanıcı kimliğini gösterFerdi Öz tarafından gönderilen tüm bildirileri bulÖzel bildiri gönder
Şehr-i Ramazan
Bu yazışma ortamında yeni konular açamazsınız
Bu yazışma ortamında bildirilere cevap veremezsiniz
Bu yazışma ortamında bildirileri değiştiremezsiniz
Bu yazışma ortamında bildirileri silemezsiniz
Bu yazışma ortamında anketlerde oy kullanamazsınız
Tüm saatler GMT +2 Saat  
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)  

  
  
 Cevap Gönder  
Yeni Sayfa 2